Tuesday, March 18, 2014

SELAMATKAH ESP?


Kenapa ESP SELAMAT DIAMBIL?
Sebab ESP kacang soyanya NON-GMO.
Soya di pasaran kebanyakkannya GMO. GMO bermaksud, soya ini dipanaskan pada suhu yang tinggi dan molekulnya telah berubah. Dan kebanyakkan soya di pasaran dicuci dengan alkohol kerana alkohol murah menyebabkan isoflavin yg bermanfaat hilang, sekaligus menyebabkan pencemaran berlaku akibat bhn kimia yg digunakan semasa pemprosesan. Di sinilah punca bahaya soya yg dikatakan di atas.Berbeza denga ESP, ESP merupakan NON-GMO, di mana ia dicuci dengan air utk membekalkan isoflavin dalam soya tersebut, dan ia diproses pada suhu yang rendah, tanpa memusnahkan isoflavin dan tiada pencemaran berlaku. Selamat diambil pada sukatan yang diberikan iaitu 3 sudu besar sehari.

Apapun yang diambil secara berlebihan mendatangkan mudarat, hatta ubat akan jadi racun jika diambil dengan berlebihan. ESP pada sukatan 3 sudu besar sehari adalah selamat, dan sebab itu ia berbeza berbanding soya lain di pasaran sana.Jadi sebagai pengguna kita kena  alert/ teliti dan pastikan sesuatu itu betul/ tidak sebelum 'melabelkan" sesuatu perkara / produk itu berbahaya/ tidak..terutama bg produk yang berada di pasaran. Jangan CEPAT MELATAH.

Sebenarnya kita dah consume kacang soya lama dah.. kacang soya berasal dari negara asia timur (jepun, korea, china) dan Jepun mula mengeksport ke Eropah seawal sebelum perang lagi.Antara makanan orang asia yang berasas kan soya spt kicap,tempe, tauchu dll. Apa artikel di atas cuba wujudkan adalah sentimen anti kacang soya. Satu pergerakan yang sama juga dengan anti minyak kelapa sawit. Masing-masing memburukkan satu sama lain dan senjata paling ampuh adalah dengan meletakkan nilai2 keagamaan.Kacang soya bukanlah sesuatu yang haram, ia suatu yang baik. Dan yang baik semua datang dari Allah.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Mohd Rosli & Dr.Maria
Pengedar Sah Shaklee Seluruh Putrajaya WP Putrajaya dan Kuala Kangsar, Perak
Shaklee ID [ No :999513 ]
Contact No : 019 2866502
Email : mrosli1909@gmail.com

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 999513 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓

0 comments:

Post a Comment

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Total Pageviews

Hubungi

Mohd Rosli & Dr.Maria
hp/whatsapp : 019 2866502
SID : 999513
Emel : mrosli1909@gmail.com
fb : https://ms-my.facebook.com/pages/Poliklinik-An-Nur-Putrajaya-Presint-9/196363737176129